بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
  • ...
  • 313jamaz@gmail.com
  • ايران- مشهد

ویژگی‌های هیئت تراز اسلامی و زمینه‌ساز ظهور

  • ۷۹۴

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید عباس موسوی» در گفت‌ و ‌گویی با بیان اینکه معرفت نسبت به امامان زمینه معرفت حقیقی به خداوند را فراهم می کند، اظهار کرد: معرفت به ائمه اطهار (علیهم السلام) یعنی شناخت نورانیت و جایگاه عظیم آن بزرگواران در هندسه آفرینش؛ در این مسیر ابراز محبت به حضرات معصومین (علیهم السلام) جلوه رسیدن به چنین معرفتی است.

این مبلغ دینی تصریح کرد: بر همین اساس اگر کسی پیام عاشورا را به درستی درک کرده باشد می داند ظهور در امتداد عاشورا است و اگر کسی پیام های نهضت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را درک نکرده باشد درک درستی از مهدویت و فرهنگ انتظار نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تببین شاخص های هیئت طراز اسلامی فرمودند: «هیئت ها باید تلفیقی از منطق و عاطفه باشند»، گفت: هیئت های مذهبی باید ضمن انتقال پیام ها و آموزه های پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) به مخاطبان خود، بر این موضوع تاکید داشته باشند که همه این فعالیت ها باید مقدمه برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

موسوی اضافه کرد: هیئتی که در تراز اسلامی است همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند باید عدالت خواه و استکبارستیز باشد. هیئتی که چنین ویژگی هایی را نداشه باشد پوسته خالی و بدون محتوا و مغز است و نمی تواند مفاهیم متعالی اسلام را به مخاطبان خود منتقل کند.

وی با بیان اینکه حرکت هیئت های مذهبی به سوی کمال و تعالی است و هر سال از میزان حواشی آنها کاسته می شود، ابراز کرد: اثرگذاری تربیتی هیئت ها به ویژه نسبت به نسل جوان باید بیشتر شود. منظور از نقش تربیتی صرفا برنامه ریزی درباره محتوای سخنرانی ها یا مداحی ها نیست یلکه نوع پوشش و رفتار و گفتار مدیران هیئت ها نیز بسیار موثر است.

این مبلغ دینی در پایان با بیان اینکه بازخوانی چندین باره مطالبات مقام معظم رهبری از منبری ها و مداحان و شاعران بهترین راهکار برای دور نشدن هیئت های مذهبی از مسیر درست است، خاطرنشان کرد: مراکز نظارتی و مدیریتی این سه دسته از فعالان مذهبی و فرهنگی کارهای خوبی در زمینه تدوین مطالبات رهبری در این حوزه ها داشته اند که باید با برگزاری نشست ها و کارگاه های راهبردی و کاربردی نیز همراه شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ارتباط با ما

  • موبايل: ...
  • تلفن ثابت: ...
  • فکس: ...
  • ايميل: 313jamaz@gmail.com
  • آدرس پستي: ايران- مشهد